Hb 137!!!

Det är fredag förmiddag på frölunda torg blodgivarcentral, vi öppnade för 1 timme och en kvart sen, det regnar ute och vi har inte haft en enda givare än så länge. Vi har druckit bryggt kaffe, läst senaste nummret av illustrerad vetenskap och diskuterat Danmark vs Sverige (och kommit fram till att det är bättre att leva ett kort lyckligt liv, än ett långt ledsamt liv).

Och så kom jag på den briljanta idén att jag skulle försöka bli blodgivare för tredje gången, då mitt vegetariska skitHb inte tillåtit mig tidigare. Första gången jag försökte bli blodgivare hade jag 118 i Hb (den undre gränsen är 125) och andra gången hade jag pissiga 124. MEN! Hör och häpna, i dagsläget ligger mitt Hb på stabila 137!!! Jag är så STOLT över mitt söta hemoglobin :)

Så även om jag ska jobba imorgon så är jag jätteglad. Jag har ett awesome Hb och ikväll ska jag och Jérémy till Aurélie och äta raclette! Will be awesome.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0