Frölundasyndromet

Sitter och "jobbar" i receptionen på Droppen Frölunda Torg och försöker fördriva tiden med facebook och läsa bloggar. Läste min storasysters blogg och blev inspirerad att starta en egen.

Förr i tiden skrev jag massor, när jag var mindre så var det det bästa jag visste i skolan och jag fick ofta beröm av mina lärare för mitt skrivande. Och det kändes riktigt uppmuntrande, jag ville alltid skriva. Sedan blev jag äldre och antagligen mer självkritisk. Att bara skriva det man vill duger ju inte, så det är lika bra att låta bli, och ju längre det går dessto svårare får jag att formulera mig i text.

Men det är ju egentligen inte det mitt skrivande handlar om. Jag tycker det är roligt att skriva. Ibland skriva saker som kanske är helt meningslösa, som ingen är intresserad av att läsa. Men vafan gör det egentligen? Så länge jag tycker det är roligt. Sagt och gjort, härmed tänker jag publicera små anekdoter och historier ur mitt liv, ibland intressanta och ibland totalt ointressanta. Så det så.

Åh, listor! Jag älskar listor. Korta, koncista och överskådliga. Här kommer bloggens första lista!

Det bästa med min arbetsplats

1. Fri tillgång till kakor och frallor
2. Fri tillgång till värmekuddar (ni vet sånna där små vätskefyllda påsar som har en liten metallplatta i som man trycker på så blir vätskan kristalliserad och asvarm)
3. Folk som lämnar blod är oftast trevliga och glada
4. Människorna som jobbar här är medicinskt kunniga, så man lär sig saker varje dag

...som inte alls blev kort och koncist :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0