Nu är jag taggad på livet

Skolan har kommit igång, träningen har kommit igång och rutinerna har kommit igång igen. Sommaren är slut och nu börjar allvaret igen. Och jag har nog aldrig trivts så bra med allvaret innan.

Jag har förändrats jättemycket det senaste året. Då trodde jag aldrig att jag skulle vara där jag är idag. Och idag kan jag inte förstå att jag var där. Tyvärr ångrar jag många saker, framförallt ångrar jag saker jag inte gjort, chanser jag aldrig tog. Dom säger ju att det är så.

Då var jag trångsynt och respektlös.
Då hade jag inga ambitioner.
Då trodde jag aldrig att jag skulle bli något.
Då tyckte jag mest synd om mig själv.
Då trodde jag allting var hopplöst.

Nu är jag taggad på livet. Jag ser framåt, jag ser alla möjligheter som finns. Jag är nyfiken på framtiden!
Det finns så mycket att lära sig, saker att göra, saker att se och uppleva. Och när jag ser framåt nu så ser jag mig själv göra alla de där sakerna jag vill göra. Det gjorde jag inte då.

Som Jérémy alltid säger "Det ger ju inget" och ibland är det fan så jävla enkelt. Du bestämmer själv över din framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0