Valet 2010

Tar för tillfället mitt ansvar som svensk medborgare och pluggar på inför valet.

Tyvärr är jag så förbannat lagom och svensk att jag inte kan välja mellan två alternativ - höger eller vänster, och vill ha ett mittimellan.

Jag sa till Rebecca häromdagen "Jag tycker vänstern är så daltande" och hon svarade "Om du med daltande menar mat på tallriken och tak över huvudet"

Men det menar jag inte alls. Jag tycker bara vi är så jävla tafatta i det här landet. Allt är så försiktigt, lagom och snällt. Jag tror helt enkelt på människans egna förmåga att fatta beslut. Jag tror inte på ett tvångssamhälle (Jag är ledsen, Doktor Kosmos, ni må vara musikaliska gudar, men det där köper jag faktiskt inte).

Sverige är bra på många sätt, och jag vill inte att det ska sluta vara så. Jag vill ha kvar den sociala och ekonomiska tryggheten, men jag vill att Sveriges företagssamhet ska uppmuntras. Jag vill att hårt arbete, ambitioner, kreativitet och företagsamhet ska löna sig. Jag vill inte att allt ska vara så jävla lagom.

Kommentarer
Postat av: Jenny Sabba

Hej lilla gumman!

Du är så ordning o reda. Hoppas du kan bestämma dig snart så jag får höra lite åsikter. Då slipper ju jag läsapå så mycket ;)

Vilken fin blogg du har!

Och vilkeb jävla idiot till pressbyråmänniska!!!!!

Blir så vansinnig när jag läser detta!!!

Jag skulle vilja ringa Glenn och skrämma honom redit ordentligt!!!

För så gör ju landstingsantällda...

Morr!!!!!

Kramar

2010-09-10 @ 22:29:54
Postat av: Jessica

Hej! Såg inte din kommentar förren nu!

Kul att du läser min blogg :) Och förlåt för att jag inte hann dela med mig av vad jag röstade på, haha.

Och ja, fan ta Glenn :(



Kram!

2010-09-22 @ 17:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0