Ett liv som gris



För tre år sedan blev jag vegetarian. Jag har aldrig varit in the face på någon med att jag avstår att äta kött. Det är var och ens val vad man väljer att äta.

Men nu är jag förbannad.

Såhär blir grisarna behandlade på slakteri i Sverige: (Ni som äter kött och tänker "Nää vad äcklit, ja vill inte se hur min mat blir till!", ni kan dra åt helvete)



Jag blir så ledsen och arg. Aldrig att jag kommer äta kött. Vad fan är det för fel på människor?

Jag och Jérémy kollade på "Ung och bortskämd" på SVT nyss.
Handlade om äckliga, bortskämda ungar som tvingades flytta hemifrån och tjäna egna pengar.

Deras första jobb var att stycka kött och packetera kött. Tjejerna tjöt och bölade när de fick se de stora upphängda grisliken. Folk kanske tycker det är roligt att se, att de är fjompiga och löjliga.
Jag tycker är respektlöst.

Flera tusen grisar som blir vanskötta, inklämda i små boxar med betonggolv. Smutsiga grisar med sjukdomar. Grisar som aldrig fått se solen eller rulla sig i en lerhög. Jag hatar det, jag blir så jävla arg.

Och så har folk mage att inte kunna stå för vad fan de äter. Visa lite jävla respekt, det är er mat som hänger i taket, döda djur. Deal with it, eller låt bli att äta.

Kommentarer
Postat av: Kmulls

Svar: Fast.. Du kan ju läsa ordentligt innan du anklagar mig för att ha fel. Det står EUROPAS största. ;p

2010-11-14 @ 11:38:56
URL: http://kmulls.blogg.se/
Postat av: Kmulls

HAHAH jag skojar bara. ): Min hjärna funkar inte efter en vecka med för lite sömn. Förlåt.

2010-11-14 @ 12:06:27
URL: http://kmulls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0