Bojkotta Pressbyrån

Imorse var jag en kvart tidig till jobbet, så jag tänkte att jag går och löser in mitt kaffekort med 5 stämplar och får en gratis kaffe på pressbyrån! Awesome shit.

När jag väl hittar pressbyrån på stora frölunda torg så är det kö där inne, så jag ställer mig lite bredvid kön och vill fråga kassören vad man får välja mellan för kaffe. Han tittar på mig och undrar om jag har någon fråga. Till svar snäser han "Du kan väl gå till den andra pressbyrån" Sedan ignorerar han mig och fortsätter hjälpa folk i kön, tills den tar slut. Då går jag fram och frågar samma sak igen. Då svarar han ännu otrevligare "Du kan väl gå dit där du fått stämplarna" Jag förstår ingenting. Varför var han förbannad och varför fick jag inte lösa in mitt kaffekort? "Jag brukar gå till olika pressbyråer?" Säger jag undrande och förstår inte alls varför han är så otrevlig. Men värre blir det.

Jag får en rejäl utskällning av den här mannen, som under tiden dessutom pratar med en man som är i butiken om hur folk förfalskar kaffekorten. Han anklagar mig alltså för att mitt kaffekort är förfalskat och ogiltligt. Till slut blir jag givetvis förbannad jag med, och vi står och skriker på varandra en stund, tills jag är helt skakis och säger till slut "Jag köper väl mitt jävla kaffe då" (Såhär i efterhand vet jag ju att jag borde skitit i den där jävla pressbyrån och köpt mitt kaffe någon annanstans). Till slut fick jag iaf mitt kaffe gratis, även om det märktes att mannen i kassan fortfarande inte trodde ett piss på mig.

Såhär blir man tydligen behandlad när man är en trogen pressbyråkund.

Verkligen en skön start på den här dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0